~coret-coret hati~

Hmm, ana terfikir... perkara apa yang patut ana postkan untuk post 'pertama' ni. hihi. Fikir dan fikir dan fikir, ana terasa nak berkongsi coretan hati dan beberapa koleksi gambar ana dengan anda semua. ..

apa khabar pokok jagung ?






Sebenarnya ana baru telefon mak ana di kampung. Bertanya khabar. Alhamdullillah mak ana sihat. Paling ana rindu saat ni, mak analah..Sempat ana bertanya tentang pokok jagung yang ana tanam sebelum kembali ke um. Hmm, mak kata nak jagung tu cuma ada daun 6 helai...hihi. Oh, tak mengapa anak jagungku... membesarlah dikau dengan rahmat Allah, dengan kasih sayang dan kudrat dari-Nya. Jangan tertipu dengan gambar di atas. Pokok tu pokok lama yang telah dicabut oleh tangan ana ni... dan analah yang menanamnya semula. Tapi, kacang bendi yang ana tanam nampaknya tak hidup..huhu

Tak ape..takpe. Hati ana teringatkan segala-galanya yang di rumah sekarang. Eh eh, baru 2 minggu berpisah. hihi. Ana teringatkan mak, abang, kakak, pokok, kucing dan segala-galanya. Dua minggu, 3 minggu mahu 1 hari setengah hari, hati ana takkan pernah melupai semua ni.

Selain pokok jagung, ana ingat-ingat juga pada ejat- yang suka buat muka slamber bila nak masuk rumah...

"Ejat... jangan masuk...keluar keluar"

hmm..tapi sikit pun dia tak layan. Masuk dengan slamber, lenggang lenggok mak minah.



Ana rindu nak siram pokok bunga...


oh...macam-macam lagi yang ana rindu...

0 comments:

Post a Comment