~coret2an ^^, ~

Assalamualaikum dan salam ceria semuanya...



April ke Julai... satu tempoh masa blog ini sepi tanpa sebarang artikel. Beberapa sebab yang dapat saya sertakan. Pertama, sibuk menyiapkan tulisan ilmiah... dan alhamdulillah kesibukan dan kepahitan itu natijahnya semanis madu. Saya sudah rasakan. Rasa madu setelah berhempas- pulas dan bersusah- susah telahpun Allah kurniakan kemanisannya. Terima kasih kepada Allah. Tuhan sekalian alam yang memberi kudrat, memberi izin dan buah fikiran serta memberikan saya insan- insan yang terlalu banyak membantu. Alhamdullilah... segala panjatan syukur bagi Allah s.w.t.


Kedua, masa yang ada perlu digunakan untuk mengulangkaji pelajaran sebagai persediaan untuk peperiksaan akhir. Rupanya ini bukan peperiksaan 'terakhir' . Huhu.



Ketiga... REHAT. haha... Saya akui sangat penat membuat ayat dan menaip latihan ilmiah. Tiga kali sebenarnya membetulkan dan memperbaiki draf yang telah saya siapkan. Terutamanya dari segi teknikal yang memerlukan penggunaan format yang betul. Aspek isi pun tidak kurang pembetulannya dan method tesis saya sangat memerlukan rujukan yang sangat banyak. Rujuk, analisis dan simpulkan dalam bahasa sendiri memaksimumkan fungsi otak yang sangat memenatkan akhirnya. Dan itu dia.... berehat dengan jayanya.
Keempat, balik kampung... jadi tiada ekses intenet yang mudah dan cepat bagi saya.
Sebenarnya, banyak perkara yang bermain di minda... terlalu banyak tetapi perlu masa untuk diluahkan. Jadi sehingga bertemu lagi. Salam ceria dan kasih sayang untuk semua.



1210PM.

0 comments:

Post a Comment