Sebulan yang ditinggalkan~

~Buka lembaran baru menuju dimensi peningkatan~


Sebulan... blog ini sepi tanpa sebarang entry baru. Cuti dan kesibukan, tiada izin untuk berkongsi. Alhamdulillah, hari ini ada kesempatan. Saya menulis hari ini bukanlah kerana hari ini tahun baru tetapi hanya hari ini saya mempunyai ruang dan masa terluang. Kepada semua yang memgikuti blog ini, ribuan maaf diucapkan.




Saya berkira-kira... menyusun idea untuk membaiki blog ini. Ideanya sudah lama tapi belum sempat dilaksanakan. Saya berkira-kira mahu menukar tema bagi blog saya. Dari Kasih Tercipta~ kepada........................


Tunggu da lihat sahaja ye=)




Jika sebelum ini, saya banyak menyentuh bab hubungan kita dengan Allah ( anda boleh lihat entry-entry sebelum ini seperti: Allah... dia sentiasa ada, syukur... tidak cukup hanya diraikan dengan asma Allah dan Ku mohon keizinan itu), kini saya lebih suka membawa mesej MENGENAL DIRI.





" Untuk baiki dunia, baiki manusianya. Untuk baiki manusia, baiki hatinya.."




Itu kata-kata yang saya pinjam untuk memberi hint pada anda.




Setelusnya... saya ini bukanlah berkongsi kerana saya yang terbaik. Saya masih memegang tiket belajar... masih bermujahadah dala membaiki ruang-ruang nubari. Perkongsian: sebagai peringatan untuk diri sendiri terutamanya dan untuk kita bersama. Andai tersalah, saya sangat mengalu-alukan teguran anda.




Mungkinkah anda merasakan ini adalah azam tahun baru saya? Tidak! Saya sudah menghajatkannya lama. Sekarang masa merealisasikannya. Harapannya manfaat itu akan terus mengalir... mengalir ke sungai kebahagiaan di dunia dan akhirat. InsyaAllah...




Menyentuh bab azam: bukan hanya berazam di tahun baru. Bukankah nabi s.a.w pernah menyebut:




" Hari ini mesti lebih baik dari semalam."



Perancangan saya banyak untuk sesi ini. Teringat kata-kata Ustaz Yazid: benarlah tanggungjawab kita lebih banyak dari masa yang kita ada. InsyaAllah, dengan pertolongan Allah kita mampu. Teruskanlah memperbaiki diri saban hari saban waktu dan saban ketika.




Ingatan ikhlas:
@isya_YuSRa (^_^)


" Ya Allah.. aku ini lemah maka kuatkan aku. Aku ini miskin maka kayakanlah daku... aku ini hina maka muliakanlah aku..."

0 comments:

Post a Comment